Dagen hos os

Børnehaven
Kl. 6.30 åbner vi op i vuggestuen, hvor der serveres morgenmad frem til kl. 7.30.
Det er vigtigt for os, at børnene får en stille og rolig start på dagen.
Hvis der ikke er givet anden besked, skal børnene være her senest kl. 9.00, da dagens aktiviteter og udflugtsmål starter her.

Husk at tjekke på Aula for at se om jeres barn skal noget særligt i løbet af dagen/ugen.
Det er meget vigtigt, at I giver os besked (skriv det på komme/gå skærmen), hvis der er andre, der afhenter jeres barn, ellers kan vi ikke udlevere børnene. Hvis søskende eller andre henter børnene, skal vedkommende være fyldt 12 år.

Kl. 7:30 åbnes der inde i børnehaveafdelingen og der er stille morgen med fx puslespil, lego, tegning. Aktiviteter der er sat ned i et tempo, så børnene får startet lige så stille op.

Kl. 9.00 er der information til børnene på deres stuer i form af samling. Her fortælles om forskellige emner eller om dagens aktiviteter og børnene får brød, frugt og vand.
Frem til kl. 11.00 er der forskellige aktiviteter og pædagogiske læringsrum, og ture ud af huset. Der kan også være faste turaktiviteter såsom musikskoletilbud eller motorisk leg i Bevægelseshuset Spiralen.

Kl. 11:00 spiser børnene mad. Vi hjælper med rammen om det gode måltid.
Efter middagsmaden er der børn, der skal sove. De børn der ikke sover, går ud på vores legeplads. Vi fordeler os på legepladsen og understøtter børnenes forskellige lege. Vi hjælper med at børnene kan komme med i et legefællesskab og trøster når der er behov for det. Der kan også være forskellige aktiviteter i gang, hvor det er personalet der bestemmer indholdet.

Kl. 14:00 serveres der eftermiddagsmad. Børnene fortsætter aktiviteterne udenfor indtil de bliver hentet. Om vinteren går vi indenfor med den sidste gruppe børn, når det bliver for koldt eller mørkt.

Pige sidder med blomst  Papmache ansigter i vinduet
Børn sidder på bænk og smiler  Pædagog hjælper barn i naturen
Pige bygger hule i naturen af pinde  Pige kravler i træ
Pige cykler og smiler stort  Pædagog går med børn i hænderne på legepladsen