Fra dagplejen til børnehaven

Når pladsanvisningen tildeler jer kommende forældre en plads i Eventyrhuset, modtager jeres barn et velkomsts brev, hvor de mest relevante oplysninger findes. Der vil også være et mobil nr. som i kan ringe til for at aftale besøg. Vi opfordrer altid til, at vi sammen aftaler et besøg, og at i sørger for at afsætte god tid den første uge, barnet starter hos os. Nogen børn har brug for en længere opstart, og de første par dage er forældrene med. Gradvist forlænges barnets indkøring fra en times tid den første dag til 5-6 timer sidst i indkøringen.
Hvis det er første gang, i som forældre skal til at aflevere jeres barn, kan det godt være svært. Vi kender det og har prøvet det før, så tal gerne med os om det, så vi sammen kan lave en god start for både jer og jeres barn.

Eventyrhuset er en integreret institution, og vores vuggestuebørn er vant til at vi åbner og lukker sammen, så de kender allerede det pædagogiske personale i børnehaven. Når vuggestuebarnet nærmer sig de 3 år, begynder vi at besøge børnehaven ved middagstid eller til formiddagsaktiviteter. Vi har erfaring med at det letter overgangen rigtig meget for barnet med denne form for blide indkøring. Dog opfordrer vi alligevel til at i forældre er med under opstarten, da det er en stor ændring i barnet liv, at skifte fra vuggestue eller dagpleje til børnehave.

Du kan læse mere om Dagplejen i område Nord, ved at klikke på dette link.